خب دوستان !‌این سری با یک ابزار خط فرمان هستم . البته اول بگم که من فعلا به اوبونتو مهاجرت کردم پس سابایون فعلا نداریم . و اسم وبلاگ رو هم به لینوکس تغییر دادم بهتر هستش.

خب دوستان لینوکس کار می دونن که معمولا بهترین نرم افزار ها تحت خط فرمان هستن و خلاصه که خیلی کارشون درسته . یکی از اونایی که امروز معرفیش می کنم وظیفش دانلود کلیپ های یوتیوب با کیفیت های متفاوت و اپشن ها متفاوت هستش :

Youtube-dl

طریقه ی کار باهاش خیلی آسون هست .  فقط کافیه که تحت خط فرمان کد خودتون رو به صورت زیر وارد کنید :

sudo apt-get install youtube-dl $

و همچنین برای دانلود یک کلیپ فقط کافیه دستور رو + لینک کلیپ مورد نظر براش وارد کنید :

youtube-dl -b http://www.youtube.com/watch?v=G3hth9_rvfg $

و برای دریافت با بهترین کیفیت آپشن -b رو به انتهای کد اضافه شده که برنامه خودش جست و جو می کنه و بهترین کیفیت رو می گیره . برای اپشن های بیشتر –help یا -h رو بزنید :

youtube-dl --help $

که اپشن های زیادی هست و شما می تونین با توجه به کلیپی که نیاز دارید تنظیم کنید و دانلود کنید . اما مشکلی که وجود داره بسته بودن یوتیوب است که باید یک پروکسی برای خط فرمان تنظیم کرد برای این کار دستور زیر را وارد کنید :

'export http_proxy='127.0.0.1:8080 $

به جای ۱۲۷٫۰٫۰٫۱ ای‌پی مورد نظر خودتون و به جای ۸۰۸۰ هم پورت مورد نظر رو بزارید (و اگه از Freedom استفاده می کنید به همین حالت وارد کنید.)
و تمام به راحتی می توانید کلیپ های مورد نیاز خودتون رو تهیه و دانلود کنید بدون نیاز داشتن به رپیدلیچ ها و یا هر چیز دیگه ای🙂

پن ۱ : لطفا کد ها رو کپی پیست نکنید . به خاطر این که نمایش درستی داشته باشن مجبور شدم که یک سری از کد ها رو عقب و جلو بنویسم تا درست بشند . نمی دونم این وردپرس.کام مشکلش چیه دقیقا🙂