احتمالا شما پیغام‌رسان pidgin را می‌شناسید. یکی از پیغام‌رسان‌های آزاد گنو‌/لینوکسی که بر روی مک‌او‌اس و ویندوز هم کار می‌کنه. اطلاعات بیشتر رو می‌تونین توی سایتش یا ویکی‌پدیا بدست بیارید. آخرین نسخه‌ی اون ۲.۹۰ هست و آرچ‌لینوکس هم مثل همیشه برروزترین نسخه رو ارائه می‌ده.

نشان پیغام‌رسان پیدجین

من یکی از عادت‌هایی که دارم اینه که وقتی یک نرم‌افزار رو می‌گیرم سعی می‌کنم که اکثر امکاناتش رو بررسی کنم و اگه پلاگین داشته باشه تقریبا اکثر پلاگین ها فعال هستن تا امتحانشون کنم و اون‌هایی که بدرد بخور هستند رو جدا کنم و بقیه رو غیرفعال. برای دریافت پلاگین‌های پیجین از آرچ‌لینوکس پکیج purple-plugin-pack رو باید دریافت کنید.

# pacman -Sy purple-plugin-pack

یکی از پلاگین‌های فعال من اسمش Colorize هست:

Colorizes outgoing message text to a gradient of specified starting and ending RGB values.

مثل این که توی این نسخه از پیجین این پلاگین مشکلی با پیغام‌رسان yahoo داره که باعث میشه که نزاره شما پیغام‌های بلند (بیشتر از ۳۰−۴۰ کاراکتر) بفرستید. و پیغام زیر رو مشاهده کنید. همچنین به شما اجازه نمی‌ده که پیغام خودتون رو بازیابی کنید!

(09:49:45 PM) Unable to send message: The message is too large.

اسکرین شات از پیغام پیدجین

فعلا بهترین  یک راه برای خلاص شدن از این باگ مشکل استفاده نکردن از این افزونه هست، صرفا این افزونه رو از Tools ==> Plugins غیر فعالش کنید.

به روزرسانی۱ : خیلی اوقات ما امکانات رو با باگ‌ها اشتباه می‌گیریم، این جمله رو من بارها شنیدم، این افزونه باگ نداره بلکه به خاطر رنگارنگ کردن نوشته‌ی خروجی شما باعث میشه که طول پیغام شما زیاد بشه در نتیجه به خاطر محدود بودن یاهو نمی‌تونید بیشتر از حدودا ۴۰ کاراکتر رو ارسال کنید. پس مجبورید غیرفعالش کنید یا از یاهو استفاده نکنید.

البته راه حل منطقی‌تر استفاده همزمان از پلاگین message-splitter هست که اگه خروجی شما بزرگ باشه اون رو قسمت قسمت می‌کنه و بعد می‌فرسته.

پ.ن۱:  لینک این مشکل در وبگاه پیجین

پ.ن۲:  خیلی وقت بود که پست جدید نزده بودم اینجا، احتمالا از این به بعد بیشتر در مورد لینوکس بنویسم.