این مشکل ظاهرا راه حل ساده‌ای دارد. برای اضافه کردن یک سری شکلک جدید (برای مثال شکلک مسنجر یاهو) ابتدا باید بسته‌ای محتوی این شکلک‌ها را از اینجا  دانلود کنید. این پکیج محتوی شکلک های یاهو مسنجر ۷ و شکلک‌های ام‌اس‌ان مسنجر هست.

پکیج رو باز کنید و پوشه‌ی مورد نظر رو درون این آدرس کپی کنید،

~/.purple/smileys

حالا به داخل برنامه برید، و از منو Tools گزینه‌ی Preferences رو انتخاب کنید.

و از تب Themes پکیج اضافه شده برای smileys رو انتخاب کنید.

خب تا اینجاش مشکلی نبود🙂 حالا من می‌خوام که یک شکلک خاص برای خودم انتخاب کنم. :دی!

من توی چت‌هام و فروم ها به جای استفاده از😀 از :دی استفاده میکنم! و می‌خوام شکلک خاصی برای این نوشته داشته باشم! یه چیزی مثل این :

پس می‌ام اون رو توی دایرکتوری purple/smileys درون فولدر مربوط به تمم ذخیره می‌کنم. حالا باید فایل theme رو ادیت کنم.

Name=Bersam
Description=bersam’s important icon😀
Icon=bersam.gif
Author=Bersam
[default]
bersam.gif        :دی

خب خب، اول کار چند تگ در مورد این تم، توضیحاتش، آیکن نمایش‌دهنده‌ی تم درون برنامه و نام ایجاد‌کننده‌ی تم رو اضافه میکنم. بعد یک تگ درون [] اضافه می‌کنم در این جا default به معنی اینه که توی تمام مسنجر ها از این آیکن استفاده بشه. شما می‌تونید این رو به yahoo یا msn یا مسنجرهای دیگه تغییر بدید. و در آخر آیکن‌های من که صرفا یک آیکن هست! اول اسم آیکن درون اون دایکرتوری و بعد هم shotkey هایی که باید به شکلک تغییر داده بشند!

پ.ن۱:‌ پیجین من نسخه‌ی 2.9.0 هست، اگه شما از نسخه‌ی قدیمی استفاده می‌کنید توصیه می‌کنم نرم‌افزارتون رو بروز کنید ولی اگه همچنان می‌خواهید بر روی پیجین قدیمی خودتون اسمیلی ها رو داشته باشید اینجا رو بخونید.

پ.ن۲: ممکنه روش های دیگه‌ای هم برای این کار باشه. ولی من ترجیح دادم که مستقیم خود فایل کانفیگ رو تغییر بدم!

منابع بیشتر:

http://developer.pidgin.im/wiki/SmileyThemes